Trening na czczo czy po posiłku?

Czerwiec 2, 2018 / Odchudzanie
Trening na czczo czy po posiłku?

Copy of Copy of Copy of Copy of 10 (4)

Wiele osób praktykuje trening cardio na czczo (na pusty żołądek, przed zjedzeniem posiłku) chcąc pozbyć się tkanki tłuszczowej. Zwolennicy tej metody twierdzą, że wówczas ciało jest zmuszone do korzystania z zapasów tłuszczu i w rezultacie nastąpi spalenie większej ilości tkanki tłuszczowej.

W 2014r. naukowcy rozwiali wątpliwości i przedstawili wyniki badania.

Przeczytaj uważnie i zapamiętaj.

  • Osoby biorące udział w badaniu: młode kobiety, które podzielono na dwie grupy.
  • Grupa 1 – kobiety trenujące na czczo. Grupa 2 – kobiety trenujące po posiłku.
  • Protokół treningowy: 1h cardio 3 razy w tygodniu przy 0% nachyleniu bieżni.
  • Protokół żywieniowy: deficyt kaloryczny na poziomie 500 kcal —> rozkład: 25% białka, 25-30% tłuszczu, reszta stanowiła węglowodany.

Wnioski:

  • Obie grupy kobiet odnotowały redukcję masy ciała, tkanki tłuszczowej i zmniejszyły obwód pasa.
  • Ubytek masy ciała: nie odnotowano istotnych różnic.
  • Ubytek tkanki tłuszczowej: nie odnotowano istotnych różnic.
  • Ubytek w obwodzie pasa: nie odnotowano istotnych różnic.
  • Ubytek tkanki tłuszczowej: nie odnotowano istotnych różnic.
  • Ubytek tkanki mięśniowej: nie odnotowano istotnych różnic.

Badanie dowodzi, że nie ma różnic pomiędzy treningiem cardio na czczo, a po posiłku.

Wniosek jest taki: trenuj, jak Ci wygodnie. Trenując na czczo nie spalisz więcej tkanki tłuszczowej. Weź pod uwagę przede wszystkim samopoczucie. Trening na czczo może być zbyt męczący i nieefektywny – możesz szybciej odczuć spadek energii. Najważniejsze – NIE SPALISZ WIĘCEJ TKANKI TŁUSZCZOWEJ trenując na czczo, przed posiłkiem.

Brad Jon Schoenfeld, Alan Aragon, Body composition changes associated with fasted versus non-fasted aerobic exercise, Journal of the International Society of Sports Nutrition 2014.

Posted by
Analityka dietetyczna