Koronawirus a grypa – różnice

ARCHIWUM
Koronawirus a grypa – różnice

Postanowiłam wypisać wybrane różnice między grypą a COVID-19 na podstawie opracowanych już źródeł. Zaznaczam od razu, że panika nie pomaga w niczym, ale czujność i stosowanie zaleceń wydawanych przez Państwo czy WHO jest obowiązkowe, a ci, którzy totalnie olewają temat…przepraszam, że to napiszę, ale jest to ignorancja, niebezpieczna ignorancja.

Tak, zdaję sobie sprawę, że rocznie na grypę umiera do 650 tys. osób na całym świecie, chociaż nie ma jednoznacznych danych to trzeba przyznać, że to ogromna liczba. W tym miejscu niech każdy z nas się zastanowi, dlaczego jest tyle zgonów, skoro wiemy jak leczyć grypę i mamy szczepionki, które są skuteczne.

Ile jest i ile będzie zgonów z powodu wirusa COVID-19 – tego nie wie nikt, ale z dnia na dzień liczba się powiększa.

Możesz się nie zgadzać ze mną i ja to uszanuję, ale na grafice są wypisane fakty, a nie coś, co wymyśliłam.

Chciałabym tylko przypomnieć o podstawowych czterech sprawach.
❗Myj często ręce.
Po przyjściu do pracy, z pracy, po wyniesieniu śmieci, po dotknięciu kilku klamek od drzwi, przywitaniu się z gościem. Kiedy tylko się da.
Gdy wracasz do domu umyj dokładnie ręce wodą z mydłem, następnie przetrzyj ekran i w ogóle całą powierzchnię telefonu środkiem do dezynfekcji, podobnie jak klamkę do mieszkania z obu stron i te, które dotykałaś/eś w swoim domu. Spryskanie kluczy do domu/mieszkania płynem do dezynfekcji też będzie rozsądne.
❗Sen – układ immunologiczny i jego odpowiedź wzmacnia się w czasie snu. Sen jest ważny w walce z patogenami. Unikanie stresu też jest ważne!
❗Ruszaj się – nieważne gdzie, nieważne ile, byle regularnie. Jeśli postanowiłaś/eś zrezygnować z siłowni to postaraj się codziennie wykonać chociaż przez 10-15 minut kilka ćwiczeń w domu, na dywanie, bez sprzętu, ale uwaga – wysoce intensywny trening może działać negatywnie na układ odpornościowy. Trening o niskiej i średniej intensywości pomoże.
❗Żywienie, dieta – stałe nawodnienie, dużo warzyw, owoców, produkty pełnoziarniste, orzechy, kwasy omega-3 i inne zdrowe tłuszcze, pełnowartościowe białko i regularność w jedzeniu.
❗ Stała jak zawsze suplementacja wit. D3.

Dbaj o siebie.